تلویزیون فیلم ۵ میلیاردیام را ۱۳۰ میلیون خرید!/ ضرر اکران آنلاین
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۲۸۲۵۱
سیدجواد هاشمی با ابراز نارضایتی از تجربه اکران آنلاین فیلمهایش، به دلیل خسارت ناشی از دانلودهای غیرقانونی، از مبلغ پرداختی از سوی تلویزیون بابت خرید حق پخش «پیشونی سفید۳» نیز انتقاد کرد.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدجواد هاشمی تهیهکننده و کارگردان سینما درباره فعالیتهای سینمایی خود گفت: هرچند میخواستم اکران «تورنادو» در سینماها ادامه داشته باشند، اما آن را به صورت آنلاین اکران کردم و متاسفانه نتیجه مثبتی از این کار نگرفتم، در واقع این کار برای من خروجی خوبی نداشت چرا که دانلود غیرقانونی برای این فیلم سینمایی بسیار زیاد بود و همین مساله به فروش فیلم در اکران آنلاین ضربه زد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی بیان کرد: البته برخی میگویند که اکران آنلاین این فیلم فروش خوبی داشته است و بیش از ۲۰ هزار بازدیدکننده در اکران آنلاین داشتیم، اما پولی که از این اکران به دست آوردیم قابل مقایسه با هزینه تولید نبود، به همین دلیل ترجیح میدهم دیگر این نوع از اکران را تجربه نکنم.
این بازیگر سینما توضیح داد: پیش از این قرار بود که ادامه اکران این فیلم در سینماها باشد اما متاسفانه بعد از باز شدن سینماها به این فیلم اکران مجدد ندادند، به من گفتند در این شرایط والدین بچهها را به سینما نمیآورند و اگر فیلم اکران هم شود، کسی برای دیدن فیلم به سینما نمیآید.
وی ادامه داد: در نهایت دانلود غیرقانونی «تورنادو» بیشتر از اکران آنلاین جواب داد، «پیشونی سفید ۳» هم بیش از ۲۰۰ هزار دانلود غیرقانونی داشت و این رقم، عدد بالایی است، من از پدر و مادرها این گلایه را دارم که به راحتی هم به بچهها آموزش غلط میدهند و هم به آنها دانلود غیرقانونی را یک سرقت فرهنگی به حساب میآید، یاد میدهند. علاوهبر آن پدر و مادرها میگویند فیلمهای مورد علاقه را در سینما ببینیم اما تا نوبت بچهها میشود، تصمیم میگیرند که از دانلود غیرقانونی استفاده کنند.
کارگردان فیلم «اختاپوس» تاکید کرد: بیشک سینما در شرایط فعلی در معرض شکستی بزرگ قرار دارد.
وی ادامه داد: در حال حاضر ۲ فیلم سینمایی «جزیره فضایی» و «شهر گربههای ۱» را آماده اکران دارم و نمیدانم چه تصمیمی برای اکران این فیلمها بگیرم، متاسفانه در شرایط فعلی تلویزیون نیز با ما همراهی نمیکند و هیچ تبلیغ مناسبی برای این فیلمها ندارد و بیشتر آثاری که موردپسند خود است را در تلویزیون تبلیغ میکند.
هاشمی گفت: در چنین شرایطی که از هیچ کجا حمایتی دریافت نمیکنیم حیات سینمای کودک چگونه میتواند ادامه پیدا کرده و نفس بکشد، متاسفانه هیچکس توجهی به این شرایط نمیکند. به عنوان یک کارگردان و تهیهکننده سینمای کودک از شرایط فعلی خسته شدهام چرا که بدهکاریهای من برای ساخت فیلمها زیاد شده است و تنها چیزی که از تولید فیلم کودک به من میرسد رضایت و لذت مخاطب از دیدن این فیلمها است که البته برای من بسیار مهم است.
وی با اشاره به خرید «پیشونی سفید ۳» توسط تلویزیون توضیح داد: تلویزیون در حال حاضر «پیشونی سفید ۳» را با ۱۳۰ میلیون تومان خریداری کرده است که این مبلغ حتی دستمزد یک بازیگر این فیلم نیست، اگر میخواستم با وضعیت اقتصادی فعلی «پیشونی سفید ۳» را بسازم باید ۵ میلیارد تومان هزینه میکردم آن وقت تلویزیون برای خرید حق پخش این فیلم فقط ۱۳۰ میلیون تومان پرداخت کرده است.
هاشمی در پایان درباره دیگر فعالیتهای خود گفت: یک پیشنهاد برای ساخت سریال خانگی دارم که شاید «پیشونی سفید» ۴ تا ۱۶ را به صورت سریال جلوی دوربین ببرم که هنوز تصمیم نهایی برای این کار نگرفتهام.
انتهای پیام/
منبع:مهر
منبع: دانا
کلیدواژه: دانلود غیرقانونی اکران آنلاین فیلم ها سفید ۳
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۸۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
بدهکاری سینما و تلویزیون به روز معلم
سهم مدیوم سینما در مورد پرداختن به شغل یا شخصیت معلم مانند دیگر مشاغل است و فیلم مشخصی که به این قشر مهم و ابعاد کاری و فعالیتی آنها بپردازد به تعداد انگشتهای یک دست هم نمیرسد. - اخبار رسانه ها -
به گزارش گروه رسانههای خبرگزاری تسنیم، پرداختن به کسوت و جایگاه معلم در آثار سینمایی و تلویزیونی طی چند دهه اخیر در کشورمان فراز و فرودهای زیادی داشته، اما واقعیت این است که هر چقدر تلویزیون در این مسیر با تولید آثار متنوع عملکرد بهتری دارد، سینما کمتر اثر شاخصی با محوریت شخصیت معلمان داشته و صرفاً در برخی تولیداتش به عنوان یک کاراکتر پیشبرنده قصه و درام خودنمایی کرده است.
روز معلم برای خیلیها مترادف با خاطرات نوستالژیک دوران مدرسه است. آثاری در سینما و تلویزیون پخش شده که کسوت معلمی را به اشکال مختلف نمایش دادند و ثبت کردند. از همین ابتدا باید این نکته را مورد توجه قرار داد که سینمای کشورمان برای گرامیداشت مقام معلم، اثر درخوری تولید نکرده است. البته در خصوص این کمکاری در سینما برخی معتقدند نفس غیرقابل پیشبینی بودن زمان اکران فیلمها کمتر این اجازه را میدهد که در این رابطه اثری شکل بگیرد. اگرچه این جمله بیشتر بهانه است تا استدلال، ولی مسئولیتپذیری تلویزیون در این زمینه بیشتر از سینما بوده و گواه آن هم تولید سریالهای متعددی است که به برخی از شاخصهای آن اشاره میکنیم.
معلمان در سریالهای نوستالژیک
سریال «دبیرستان خضراء» ساخته اکبر خواجویی، محصول سال 1374 از جمله آثار تلویزیونی است که با محور قرار دادن رابطه معلمان با دانشآموزان برای بسیاری از مخاطبان خاطرهسازی کرده است. هسته اصلی این سریال مدرسه دخترانهای بود که با پی گرفتن دغدغهها و مشکلات دانشآموزان دختر نوجوان سعی داشت مشکلات این گروه سنی را به تصویر بکشد. با این حال محوریت خاص قصه روی شخصیت شکیبه با بازی «آزیتا حاجیان» متمرکز است که سعی میکند ضمن برطرف کردن دغدغههای خاص این قشر از جامعه دانشآموزی با انجام فعالیتهای مثبت و ثمربخش خود چهرهای مناسب برای مخاطب به نمایش بگذارد.
سریال «قصههای مجید» به کارگردانی مرحوم کیومرث پوراحمد، محصول سال 1369 تلویزیون نیز یکی از خاطرهانگیزترین سریالهاست که براساس کتابی با همین نام (قصههای مجید) از هوشنگ مرادیکرمانی ساخته شد. «قصههای مجید» روایتگر لحظههای کودکی یک نوجوان به نام مجید است که با مادربزرگش (بیبی) تنها در یک خانه قدیمی زندگی میکند. این سریال که در دهه 70 از تلویزیون پخش شد و همچنان هم از شبکههای مختلف سیما از جمله آی فیلم در حال بازپخش مجدد است در بخشهای زیادی به اتفاقات و موضوعاتی میپردازد که برای شخصیت مجید در مدرسه رخ میدهد یا ریشه دارد که انصافاً بخشهای خاطرهانگیزی از سریال به نحوه تعامل و شیوه برخورد مسئولان مدرسه اعم از مدیر، ناظم و معلمان با دانشآموزان میپردازد. این سریال آنقدر مورد توجه مخاطبان و مدیران تلویزیون قرار گرفت که چهار ماجرای آن به چهار فیلم سینمایی تبدیل شد و روی آنتن شبکههای مختلف سیما رفت.
سریال «بچههای مدرسه همت» به کارگردانی رضا میرکریمی، محصول سال 1376 تلویزیون هم یکی دیگر از این آثار است که محتوای آن درباره تعدادی دانشآموز است که در مدرسه شبانهروزی «همت» همزمان تحصیل و زندگی میکنند و هر بار با ماجرایی تازه روبهرو میشوند. سریال «مدرسه ما» به کارگردانی داریوش یاری، محصول سال 1388 هم درباره دانشآموزان یک مدرسه راهنمایی است که کارهای دانشآموزان باعث ایجاد جنجال و مشکلاتی میشود. شخصیت «کیهان» با بازی علی اوسیوند، معلم جدید ادبیات است که در میانه سال تحصیلی جایگزین معلم دیگری میشود و با ورودش تغییرات مثبتی در مدرسه ایجاد میکند. سریال «مدرسه مادربزرگها» به کارگردانی غلامرضا رمضانی، تولید سال 1375 از جمله آثار تلویزیونی است که به بحث نهضت سوادآموزی میپردازد. قصه اصلی این سریال در مورد تعدادی خانم میانسال است که خانم معلم جوانی با بازی الهام پاوهنژاد دارند و در هر قسمت ماجراهای جالبی را به وجود میآورند.
فیلمهای انگشتشمار سینما
سهم مدیوم سینما در مورد پرداختن به شغل یا شخصیت معلم مانند دیگر مشاغل است و فیلم مشخصی که به این قشر مهم و ابعاد کاری و فعالیتی آنها بپردازد به تعداد انگشتهای یک دست هم نمیرسد.
«جنگ اطهر» اولین اثر سینمایی پس از انقلاب است که در آن به معلم، مدرسه و دانشآموز پرداخته میشود. این فیلم یک سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی به کارگردانی محمدعلی نجفی ساخته شد. این فیلم قصه آموزگار جوان و فداکاری به نام اطهر را روایت میکند که وارد مدرسهای میشود و سعی میکند روابط دوستانهای با شاگردانش برقرار کند. رابطه او با یکی از شاگردان به نام فتاح که وضع خانوادگی نامناسبی دارد بیشتر میشود. اطهر در تدارک اجرای یک نمایشنامه توسط دانشآموزان است، اما مدیر مدرسه مشکلاتی برای او فراهم میکند. اطهر میکوشد فتاح را با واقعیتهای سیاسی و اجتماعی جامعه آشنا کند، اما جانش را بر سر هدفش میگذارد.
«خانه دوست کجاست؟» عباس کیارستمی را که تولید سال 1365 است، میتوان یکی از موفقترین آثار سینمایی در این حوزه دانست که موفقیتهای بینالمللی بسیاری کسب کرد. این فیلم قصه پسربچهای را روایت میکند که متوجه میشود دفتر دوستش را به اشتباه برداشته است. بنابراین از خانه بیرون میرود تا او را پیدا کند و دفتر را به او پس بدهد، اما راهی دشوار و دراز در پیش است و فرصتی اندک. کیارستمی در این فیلم به ترس دانشآموزان از تنبیه معلمان میپردازد.
کارگردانهای زیادی در مدیوم سینما تصویرگر معلمان بودند، اما تنها برخی از این سریالها و فیلمها در ذهن مخاطبان ماندگار شدهاند. یکی از کارگردانهایی که بیشترین تعداد پرداخت به این قشر از جامعه را در کارنامه کاریش دارد، پوران درخشنده است. این بانوی فیلمساز کشورمان در بسیاری از آثارش کاراکتر معلم دیده میشود صرفنظر از خوب و بد یا درست و غلط بودن شخصیتپردازی که نسبت به آنها صورت گرفته است. فیلم سینمایی «پرنده کوچک خوشبختی»، تولید سال 1366 به کارگردانی این بانوی فیلمساز کشورمان است که با نگاهی متفاوت به دنیای معلمان و دانشآموزان میپردازد.
فیلم سینمایی «بمب؛ یک عاشقانه»، تولید سال 1396 نزدیکترین تجربه سینما در پرداختن به این قشر با کارگردانی پیمان معادی است که قصه اصلیاش به دوران هشت سال دفاع مقدس و اوج بمبارانها مربوط میشود، اما بسیاری از سکانسهای این فیلم در یک مدرسه میگذرد و به نوعی روایتگر وضعیت مدرسهها و تحصیل در آن دوران است.
با این حال به نظر میرسد هنوز فیلم شاخصی درباره مقام معلم در سینما ساخته نشده، در حالی که اهمیت این قشر در جامعه قابل کتمان نیست.
منبع: جوان
انتهای پیام/